michelenlinda.reismee.nl

grand cayman, kaaiman eilanden

Goede morgen allemaal,

Na een nacht vol schommelingen van de boot door de harde wind, aangekomen in grand cayman, oftewel de kaaiman eilanden.
Ier hebben we een excursie staan naar een schilpadden opvangcentrum en zwemmen met pijlstaartroggen.

Eerst naar de schilpadden, hier vangen ze de schilpadden op en voeden ze ze groot zodat ze daarna weer vrijgelaten kunnen worden. De oudste die hier zit is 70 jaar, en bijna 2 meter groot. Echt super veel schildpadden hebben ze hier. We konden de kleine schilpadden ook even vasthouden. Super lief omdat te doen.

Hierna zijn we naar de pijlstaartroggen gebracht met een boot. Deze rit duurde 45 min. Helemaal in het midden van de oceaan is een zandbank waar de roggen naar toe trekken.
Ze waarschuwde je wel goed om op te passen voor de staart aangezien deze erg gevaarlijk kan zijn.
De bemanning van de boot konden de roggen optillen waardoor je met de beesten op de foto kon. Verder zwommen ze steeds om je heen en mochten we ze vis voeren. Dit is net een stofzuiger die al het eten naar binnen slurpt.
Echt super gaaf omdit te doen. De fotos zal ik erop zetten.

13 juni hebben we heel de dag op zee gezeten en hebben we ons prima vermaakt met alles wat er op de boot te doen is. We zijn ook naar 2 shows geweest aan boord. Erg mooie shows in een heel groot theater. Natuurlijk mocht de wedstrijd nederland slanjd niet ontbreken en zijn we in onze oranje kleding naar ds sportbar gegaan. Helaas dat ze niet heel de wedstrijd konden laten zien maar wel een sportzender die zodra er goals waren gevallen, die meteen liet zien. Zo wisten we toch de stand. We voelde ons wel alleen in de bar omdat we de enige nederlandees aan boord waren want er was verder niemand. Na de overwinnen spraken wel mensen ons aan, allemaal blij voor ons natuurlijk.

Vanmorgen zijn we terug aangekomen in miami waar we de auto weer opgehaald hebben en naar orlando zijn gereden. Hier zijn we net ingecheckt en hebt ik nu internet waardoor ik alle verhalen erop kon zetten. Fotos zal ik straks even doen aangezien dat veel tijd kost.

Nu nog een klein weekje ons in orlando vermaken en dan terug rijden naar miami.
Wat we hier beleven schrijf ik weer in de volgende verhalen.

Dikke kus ons